tirsdag den 4. marts 2014

Yes, i would say my pesto is the best-o

Hvis kærlighed kunne materialisere sig som grøn og til at smøre på brød, ville den være hjemmelavet pesto. Og det er så nemt at lave!

Du skal bruge
- 1 del parmesanost
- 1 del cashewnødder
- valgfri mængde og art af krydderurter og hvidløg
- olivenolie
- evt. lidt salt



Cashewnødderne, hvidløg og krydderurter hakkes med en minihakker, hvis pestoen gerne må være lidt grov, eller blendes til ukendelighed. Parmesanosten rives på et rivejern og blandes sammen med resten. Til sidst tilsættes olivenolie, indtil pestoen har den konsistens, du gerne vil have.

Da jeg lavede pestoen i weekenden, brugte jeg bladene fra en hel basilikumplante (25 gram) og 4 fed hvidløg. Så får man en pesto, der smager af noget, men som ikke slår benene væk under hverken hvidløgshadere eller andre folk med anstrengt forhold til smag. Bruger man f.eks. persille, kan den sagtens trække samme mængde grønt som hhv. nødder og ost.

Her ville det så være smukt, om jeg havde husket at tage et billede af den færdige pesto. Det gjorde jeg så ikke, og heller ikke af de færdige bruschettaer med pesto på. Jeg stoler dog på, at I godt kan visualisere jer den grønne masse :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar