torsdag den 17. april 2014

Musselmodellerede påskeæg

Allerførst: se lige mit kreative afkom!

På instagram, og i Blogland, er der i dén grad gået "se hvad jeg har købt i Illum" i den. Der bliver flashet musselmalet porcelæn, Lyngby vaser, Tom Dixon lysestager, Kay Bojesen aber og Kähler som gjaldt det livet selv. Ikke et ondt ord om trenden - synes bare det er synd for de påskeæg, som bare bliver serveret i en IKEA skål og som aldrig rammer Instagram...



Der findes heldigvis også nogen som har en virkelig sjov indgangsvinkel til det. Kan anbefale et følge @nutidensmor (men kun hvis du også føler for at se MANGE billeder af hendes datter) som tegnede den her til Instagram forleden

Og SÅ er der også en masse som efterligner det populære blå mønster. Man kan endda komme på musselmalekursus hos Royal Copenhagen, hvis man vil lære det af en prof. Og den bølge måtte jeg da lige hoppe på (med et twist selvfølgelig). Musselmodellerede æg i cernit og fimo!


Det hvide æg er rullet ud i hvidt Cernit og efterfølgende er der så lagt mønster på af meget tyndt udrullet Fimo. Når det så har været i ovnen i 30 minutter, er den uventede magi sket: den hvide cernit bliver lettere gennemsigtig (eller i hvert fald gennemlysbar, hvis det er et rigtigt ord) mens Fimoen forbliver som den er. Så lærte jeg også noget den dag!

Jeg lærte også, at selvom det uden tvivl er svært at male det musselmalede helt perfekt, så er der en grund til at det ikke er musselmodelleret, for det er ret svært at beregne hvordan det kommer til at se ud, når kagerullen har været forbi. Alt taget i betragtning er jeg nu meget godt tilfreds.

Slutteligt vil jeg lige vise, hvad Elliot og tøserne har lavet i dagplejen i sidste uge. De er SÅ fine :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar