onsdag den 9. april 2014

Indviklet påskeæg

Indrømmet - det er lettere at brokke sig over udvalget af påskepynt end at finde på noget originalt selv. Måske er det bare fordi, det er begrænset hvor kreativ man kan være over temaerne æg, kylling, lam og snaps.

Så jeg har haft gang i ægproduktionen og jeg er ikke færdig. De er sjove at lave, de her æg og det er vildt nemt.


Du skal bruge nogle vandballoner, noget bomuldsgarn i valgfri farver, en helt almindelig rest hobbylim og en sjat vand.

Bland lim og vand til en meget tynd lim.
Klip et par meter garn eller fire af, rul dem til et løst bundt og læg det ned i limen.
Pust ballonen op og bind knude.
Så tager du snoren op af limen og retter den ud på bordet. På den måde undgår man knuder (hvilket jeg lavede mange af, fordi jeg til at starte med nægtede at filtre snoren ud først).
Og så vikler du ellers bare garnet på ballonen på kryds og tværs. Du kan både bruge lidt eller meget garn, afhængig af hvor tæt ægget skal være.
Æggene får en snor omkring baloonknuden og hænges til tørre natten over.

Og voila! Ballonerne punkteres og så er der æg!

De er da lidt fine :)

Og der er flere æg på vej! Keramikken når som sagt ikke at blive færdig, men hvis ikke mine får er i ovnen i aften, tager jeg da lige et ikke-færdig-får billede af dem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar