tirsdag den 22. april 2014

Bananpandekager

I går lavede jeg bananpandekager til min lille familie og det skulle selvfølgelig foreviges på Instagram. Også selvom de ikke blev serveret på en musselmalet tallerken :) Der kom en opfordring til en opskrift på bloggen, så den kommer her. Den er tyvstjålet fra louisesmadblog.dk.

2 modne, moste bananer
3 æg
1 dl. havregryn
1 dl. mel (hvede eller fintmalet spelt)
1/2 tsk. salt

Ingredienserne tilsættes i nævnte rækkefølge og piskes sammen til en pandekagedej. Der bliver ca. 15-16 stk, afhængig af størrelsen på bananerne og æggene og der kan bages 3-4 ad gangen på en almindelig stegepande.

Voila!

Og ja, det er helt rigtigt set, at der hverken er sukker eller mælk i. Jeg har dog prøvet at tilsætte lidt vanillesukker og det er bestemt også godt. Kardemomme ville sikkert heller ikke være dumt.

Kom i øvrigt gerne med ønsker til noget, I gerne vil se her på bloggen. Det er ikke sikkert, jeg kan opfylde dem, men jeg vil gøre mit bedste :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar