onsdag den 31. juli 2013

Urban gardening

Det lykkedes!!!

Urban gardening er det nye sort, og trods fingre der bestemt ikke er grønne, tog jeg udfordringen op: kartofler i altankassen.

Jeg havde på forhånd sagt, at blev der bare til en kartoffelmad, ville jeg være tilfreds. Det blev der og flere til. 750 gram var der i alt i de to første spande.



Jeg kunne se, da jeg høstede kartoflerne, at der var masser af plads i potterne. Der kunne sagtens have været lagt en kartoffel mere og spandene kunne også sagtens have været fyldt op med mere jord. Men pyt - det gør vi næste år. Kartofler på altanen er kommet for at blive!

På det store billede kan I se hvad jeg brugte kartoflerne til: kartoflerne blev smidt på panden med lidt olie, et lille hakket rødløg, 3 hakkede fed hvidløg og et generøst drys græsk krydderi. Lige inden servering smuldrede jeg noget fetaost over. Yum-yum!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar