fredag den 26. juli 2013

Strandguld

Netop hjemvendt efter 12 dejlige dage i sommerhus ved Vesterhavet. Skønt med skønt på! Nogle af jer har måske fuldt lidt med på Instagram, men her kommer alligevel lidt billeder. Med en middagsslumrende tumling har vi kun satset på små ture ud af huset, men der er alligevel en del at se på i Hune/Blokhus/Saltum/Løkken området.


Sandskulpturfestivalen i Hune er virkelig et besøg værd! Det koster 50 kr at komme ind og se skulpturerne, og det er selvfølgelig begrænset hvor mange timers underholdning der er i det, med mindre man har sandkasseglade børn med. Der er nemlig mulighed for at både børn og voksne kan prøve at arbejde med sandet selv.


Jeg er ikke selv den store fan af strandture. Kombinationen af ulidelig varme, koldt vand med brandmænd og sand allevegne - puha. I min verden går man på stranden når vejret er køligere og så samler man sten, drivtømmer og slebet glas. Den holdning kommer man ikke ret langt med når man har barn (og mand for den sags skyld) så vi var selvfølgelig på stranden. Og det kom der sørme lidt kreativt ud af!


Indrømmet - koalaerne er nogle jeg lavede sidste sommer... Idéen til dem har jeg fået fra Martha Stewart's nyhedsbrev. Det kan godt anbefales at tilmelde sig det, for engang imellem kommer der nogle sjove idéer.

Det med at male på sten regner jeg med at gøre noget mere i, når tumlingen bliver lidt større. Jeg kan huske at min mor engang lavede nogle trolde af sten og at vi samlede sten i Skagen som vi malede på. Det er en superhyggelig sommeraktivitet!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar