torsdag den 18. juli 2013

KUNSTEN

En af årets fødselsdagsgaver til manden og mig, var et årskort til KUNSTEN i Aalborg. Det er byens eneste rigtige kunstmuseum, for jer der ikke er herfra. Det er et udmærket lille kunstmuseum med både egen samling, der rummer bl.a. Heerup, Trampedach, Asger Jorn pg Wilhelm Freddie, og løbende lånte udstillinger. Se mere her http://www.kunsten.dk//a>/

Her er et lille udpluk af hvad vi så. Om det er kunst, må man selv vurdere. Det er i hvert fald specielt :-)


Den kønne model på billedet er min kusine Anna.

På de to billeder nederst til højre ses Olafur Eliassons værk 'Lava floor' der er, præcis som navnet siger, et helt rum hvor gulvet er fyldt med lava. Man opfordres til at gå en tur på kunstværket og man kan låne clogs hvis man ikke vil have sine egne sko på. Bare fødder er ikke anbefalelsesværdigt (jeg troede, det var meningen, men det gør mega ondt at gå på). Jeg ved ikke om jeg synes, det har så meget med kunst at gøre, men det var meget sjovt at prøve :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar