søndag den 16. december 2012

Jødekager

Der har været stille på bloggen de sidste par dage - jeg har haft for travlt... Så det råder vi bod på nu, mens flødebollerne står og størkner, inden de skal have chokolade på. Mere om det projekt senere.

I torsdags bagte jeg jødekager. Jeg har indgået en deal med mine forældre, svigerforældre og svigerforældres nabo om, at vi bager en stor portion hver, deler den i fire og bytter. Så jeg har bagt jødekager, mine forældre bager finskbrød, min svigermor og jeg bagte vanillekranse for et par uger siden og naboen har kogt klejner.


Den store kage skal forestille Darth Vader, men vist i en noget afbleget udgave :-/ Opskriften er fra AMO's julebagebog. På et tidspunkt blev jeg spurgt om opskriften på de brune småkager til min fødselsdag. Anna - det er denne opskrift, bare med kakao og lidt stødt ingefær i. Og så med hakkede mandler og perlesukker i stedet for kanelsukker ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar